"Os fotógrafos não têm fronteiras. Eles são capazes de fotografar o belo e o feio. Denunciar. Refletir. Tudo é imagem."
January 8, the day of the photographer, and today Rosticidade presents the works of Jessica Santos, and Jakeline Soares.
"Photographers have no boundaries. They are able to photograph the beautiful and the ugly. Report. Ponder. Everything is picture."
"Na imagem proposta
para este trabalho, intitulada “a realidade oculta”, a escolha
foi realizada pela imagem poder ultrapassar o que realmente poderia
ser, por meio dos elementos presentes nela. O espaço aberto do
Mercado da Francesa se altera para uma moldura que ressalta várias
casinhas aglomeradas, localizadas em um espaço altamente precário e
não recomendável para qualquer tipo de moradia, a mercê dos
dejetos produzidos pelas próprias pessoas que se encontram no local
e outros tipos de poluições que consequentemente, causam
contaminações diversas. O cenário desfavorável e negativo passa a
ser exposto como em um quadro a céu aberto, se opondo a tudo que
normalmente é vendido e demonstrado nos quadros aleatórios, em
propagandas, outdoor, cartazes, campanhas, entre outros, sustentados
na publicidade que busca expor só o que nos agrada, que nos ilude,
que nos fascina, ocultando e direcionando nossa visão para um mundo
além do real."
"In the picture proposed in this work, entitled" The Hidden Reality ", the choice was made by the image power beyond what could actually be, by means of the elements present in it.'s Open space of the French Market changes to a frame that emphasizes several clustered cottages, located in a highly precarious space and not recommended for any type of property, the mercy of waste produced by the very people who are on site and other types of pollution that consequently cause various contaminations. unfavorable negative scenario and passes to be exposed as a framework in the open, opposing all that is usually sold and shown in random pictures in advertisements, billboards, posters, campaigns, among others, supported the advertising that seeks to expose only what pleases us, that eludes us, that fascinates us, hiding and directing our vision for a world beyond the real. "
"In the picture proposed in this work, entitled" The Hidden Reality ", the choice was made by the image power beyond what could actually be, by means of the elements present in it.'s Open space of the French Market changes to a frame that emphasizes several clustered cottages, located in a highly precarious space and not recommended for any type of property, the mercy of waste produced by the very people who are on site and other types of pollution that consequently cause various contaminations. unfavorable negative scenario and passes to be exposed as a framework in the open, opposing all that is usually sold and shown in random pictures in advertisements, billboards, posters, campaigns, among others, supported the advertising that seeks to expose only what pleases us, that eludes us, that fascinates us, hiding and directing our vision for a world beyond the real. "
Jéssica Santos
"Dentre os demais
links nossos olhos se voltam para presença de um personagem, um
homem sentado num banquinho de madeira afastado da capelinha,
contemplando a grande cruz, simbologia da igreja Católica. Podemos
observá-lo como um estudante pela pequena mochila nas costas, usada
pela maioria dos jovens da atualidade. Será ele o referente
principal? De fato é.
Por ângulo
posicionado à direita, se torna difícil decifrar a expressão do
rosto do rapaz, mas pela posição das mãos, do corpo, a cabeça
voltada em direção à igreja, demonstra momento de reflexão ou
contemplação da cruz, e a partir desses indícios, pode-se
considerar a fotografia como espelho do real, refletida para a
realidade.
Realidade vivida
pelos jovens consagrados da comunidade, os quais dedicam seu trabalho
comunitário em favor da caridade. Jovens que carregam a cruz no
peito, em sinal de adoração e fervor à vida que brota da cruz.
Diante desses
fatores podemos discordar com DUBOIS, que afirma que a imagem
fotográfica é uma "mensagem se código", pois quem nunca
esteve presente no retiro da Santa Cruz, não reconheceria esse
lugar. Quem não conhece os jovens da comunidade Vida Nova, não
sabem da relação da vida deles como comunidade. Quem não
frequentou religião alguma não saberia o significado da cruz.
O porquê da escolha
da foto? Nada mais seria por eu ter feito parte dessa família CCVN,
hoje nos seus onze anos eu pede conhecê-la durante três anos da
minha vida, atualmente não mais presente, mas quando se falou em
fotografia, "a foto", algo que tenha um grande significado
pra mim, não pensei duas vezes, quis registrar essa capela, onde
vivi os melhores momentos na minha fé, antes da universidade. E como
trabalho de conclusão da disciplina, a ela me remeti.
Portanto, podemos
entender que a fotografia é muito mais do que uma simples imagem
armazenada num papel, ela nos remete à uma série de implícitos,
mesmo que não escritos foram possíveis de interpretar. Mecanismos
facilitadores remetidos por meio da tecnologia nos dão essa
proporção de registrar momentos, seja qual for, quem, como, quando,
onde e porque... é o momento único."
"
Among the other links our eyes turn to the presence of a character , a
man sitting on a wooden stool away from the chapel , contemplating the
great cross , symbols of the Catholic church. , We can observe it as a
student by small backpack , used the majority of young people today. he will be the main reference ? indeed it is .For
right angle positioned , it becomes difficult to decipher the
expression on the face of the boy , but by the position of the hands ,
the body , the head turned toward the church , shows moment of
reflection or contemplation of the cross , and from these clues , can consider photography as a mirror of reality, reflected in reality.Reality experienced by young consecrated community who devote their community work for the charity. Young people who carry the cross on his chest , in adoration and fervor for life that flows from the cross.Given
these factors may disagree with DUBOIS , which states that the
photographic image is a "message code is " for those who have never
attended the retreat from Santa Cruz , would not recognize this place . Who does not know the community's youth New Life, do not know the relationship of their lives as a community . Who has not attended any religion would not know the meaning of the cross .The reason for choosing photo? Nothing
more that I would have been part of this family CCVN today in his
eleven years I know it asks for three years of my life , now no longer
present , but when it spoke in photography , "photo " , something that
has a great
significance for me , did not think twice , wanted to record this
chapel, where I lived the best moments in my faith before college . And as for completion of work discipline, she mailed me .Therefore
, we can understand that photography is much more than a simple image
stored on a role, she leads us to a series of implicit , if not written
were possible to interpret. Facilitating
mechanisms remitted through technology give us the proportion of
recording time , whatever , who, how, when, where and why ... is the only time . "
Jakeline Soares
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